Миксирани и подобрени

Коя е най-новата игра в света на модата?

03 January 2019 11:54
Миксирани и подобрени
Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени Миксирани и подобрени
Модните къщи си проправят път към бъдещето, като интерпретират наново и приспособяват целта на емблематичните си дизайни и класическите си стилове

Да проверите дали можете да определите от кой период са дизайните на Миуча Прада. Последните колекции включват всичко от ранните ѝ минималистични модели от синтетични материали до шикозните ѝ принтове от средата на 90-те. Междувременно Versace няма как да бъде повече Versace, отколкото е в момента. Или Gucci да бъде повече Gucci. Или Chanel… и схващате идеята. Най-познатите модни брандове проучват своите неподражаеми стилове и онези визуални намеци, които определят идентичността им. Бароковото великолепие на екстравагантността на покойния Джани Версаче? Днес то е усъвършенствано от сестра му Донатела, която ни предлага всичко – от драпирани коктейлни тоалети до непромокаеми маратонки. Мигновено разпознаваемото лого   с двойно С на Chanel? Преоткрито завинаги благодарение на въображението на Карл Лагерфелд.

Тези дизайнери и други (като Стефано Габана и Доменико Долче, Антъни Вакарело за Saint Laurent, Карол Лим и Умберто Леон) изпробват и смесват миналото с отличителните белези на настоящето – уличното облекло, манията по логата, флуидността и атлетизма. Свидетели сме на това, което Демна Гвасалия прави с Balenciaga. Архитектурната красота на Кристобал Баленсиага се прояви под формата на обемни и многослойни шуби, които отразяват емблематичните форми на палтата на модната къща от 50-те години.

„Да разгледаме естетиката на Balenciaga в днешния контекст, е много важно предизвикателство, защото въпросът за идентичността на бранда е по-уместен от всякога“, заяви Гвасалия. В крайна сметка живеем във все по-ефимерна епоха и все по-голяма какофония.

Откакто скролвахме в Instagram няколко пъти, откакто сме се събудили (и вниманието ни не беше привлечено от много публикации), необходимостта за дизайнерите да заявят ясно кои са  и за какво се борят, никога не е била по-важна.

Можем да погледнем на случващото се и под друг ъгъл. Това иновативно съчетаване на всичко, което познаваме до момента, и всичко, което обичаме, всъщност е онова, което  правим в ежедневието си. Поставяме хаштагове като #tbt #fbf, но тогава защо дизайнерите трябва да бъдат имунизирани срещу този импулс? „Наистина няма да има бъдеще и дори настояще, ако го няма миналото, от което да се вдъхновяваме“, сподели Стефано Габана. Тогавашната новост в модата е била въпрос на по-малко „невиждано досега“ и повече на „виж нещо познато в нов и неочакван контекст“.

След период, доминиран от невидимостта на нeзабележимите и обикновени дрехи, тази нова ера на „бъди-емблематичен-или-се-прибирай-вкъщи“ е широко приета заради своя разкош, забавна страна и колкото и странно може би ще прозвучи – заради чувството за ценност.

Каква е мъдростта от всичко това? За да получите повече от придобивките на дизайнерите, фокусирайте се върху онова, което изглежда възможно най-подценявано, защото то ще се задържи в света на модата още много дълго време. Но къде е радостта във всичко това? Модата е във вихъра си, когато има емоция. Когато е „фантазията на бягащия от реалността“, както казва Вакарело от Saint Laurent.

Вижте например емблематиченмотив на Gucci Flora – принт на дива градина, предлаган в над 40 цвята, за първи път видян през 1966 година върху шал, направен за Грейс Кели. Цели 52 години по-късно Алесандро Мишел използва същия мотив, прибавя логото на американския бейзболен отбор New York Yankees и така направи топ на пижама. Смел, хладнокръвен, див и неочаквано жизнерадостен, Мишел вдъхна нов живот в този Flora принт. Определено той настъпи газта докрай с емблематичната червено-зелена ивица и логото с двойно G на марката.

Това е много повече от импулс да се похвалим, но тази нова вълна на игра със стиловете ни допада жестоко. Културата ни се променя с бясна скорост и това повторно използване и преплитане е едновременно атака в пълен хаос и възможност за творческо преоткриване. В крайна сметка стилът е онова, което прави нещата официални.

 

.
Жегата не прощава на никого! Жегата не прощава на никого! Как да се справим с нея?
Amazon the Drop Amazon the Drop Невиждано досега и може би никога повече
Спанакът се справя с излишните килограми и нервите Спанакът се справя с излишните килограми и нервите Зелените листа са перфектни за салати, супи и пюрета
Бисерите на Мегън Фокс Бисерите на Мегън Фокс 8 странни цитата от сексапилната актриса
Жегата е тук! Жегата е тук! Можем да се справим с нея в офиса
AVÈNE СЕРИЯ DERMABSOLU
СЕРИЯ DERMABSOLU
КРОП ТОП

КРОП ТОП

Nasty Gal

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ