Как прекарват време сред природата българките?

16 November 2022 19:10
Как прекарват време сред природата българките?
Прочетете повече за:
Fjällrävenпроучванебългаркиекип
Fjällräven е шведски бранд за аутдор екипировка основан през 1960 година от Оке Нордин в Йорншьолдсвик. Следвайки неспирното си търсене за все по-добра, ефективна и комфортна екипировка, която да служи вярно година след година през 2022 стана факт новата серия дамски клинове за катерене и преходи. Тя е създадена от жени за жени с мисъл за това, какво би било най-практично на една дама в природата – било то за дълъг преход или просто за планинска разходка и време с приятели. Но какво е необходимо на българската жена в планината и какви са нейните причини да прекарва време в природата?

Това лято Fjällräven си постави за цел да разбере именно това. С проучване проведено след 500 жени в България, живеещи в София и други големи областни градове като Пловдив, Варна и Бургас и среден месечен доход над 1000 лева, ето какви са резултатите.

Релаксацията и справянето със стреса е най-често срещаната причина, която може да повлияе на решението на жените как да си почиват и да се забавляват (28%). На второ място е положителното въздействие върху здравето (22%), а на трето – поддържането на добро физическо състояние (17,5%).

Сред активностите, практикувани поне веднъж през последната година сред природата, на преден план са еднодневните планински преходи, посочват около четири пети от всички участници в изследването. Далеч зад тях са всички други форми на спорт. Сходни са екотуризмът и събирането на билки/гъби/горски плодове (съответно 38% и 36%).

"Българките водят активен начин на живот като близо половината от всички (46%), излизат няколко пъти месечно сред природата с цел туризъм и активности на открито, а почти една трета (32%) го правят приблизително веднъж месечно. Под 1% са жените в България, които споделят, че не са излизали в природата през последната година. В Унгария жените, които споделят, че не излизат на преходи са 22%. Унгарските жени, също като полякините, обичат да се разхождат сред природата и 78% от тях (и в двете държави) го правят с известна честота. 40% от тези жените в Словения, които ходят на пешеходен туризъм, практикуват този спорт поне няколко пъти седмично. Според тяхното описание, 80% от туристите са ангажирани с лесен или среден интензитет на пешеходен туризъм.", сравни Санела Крисат, ръководител маркетинг, Fenix Outdoor.

Когато става въпрос за екипировка, българките поставят качеството на облеклото, което взимат със себе си в планината, на първо място сред критериите си за покупка. Здравината на материята е най-важната характеристика на дамските планински панталони и/или клинове и се посочва от три четвърти от анкетираните. Друга често споменавана характеристика е еластичността (58%). Близо една трета наблягат на бързосъхнещата материя. А 83% от анкетираните споделят, че търсят екипировка, която е устойчива във времето.

Зимната колекция на бранда, включваща зимни панталони и клинове за трекинг, е вече налична в магазина на марката в The Mall, в Sport Depot Mega Store и онлайн на fjallraven-shop.bg.
Старт на Sofia Fashion Week SS 2024 Старт на Sofia Fashion Week SS 2024 Моден фурор от студентски колекции
Грандиозен моден финал на Sofia Fashion Week AW23/24 Грандиозен моден финал на Sofia Fashion Week AW23/24 Собственикът на марката г-жа Маринела Арабаджиева и организаторът на Sofia Fashion Week Мария Бонева обявиха, че следващото издание ще е през март 2024
Официални тоалети и булчинска мода на втората вечер на Sofia Fashion Week AW23/24 Официални тоалети и булчинска мода на втората вечер на Sofia Fashion Week AW23/24 Великолепие и блясък изпълниха модния подиум на втората вечер на Sofia Fashion Week есен-зима 23/24
Sofia Fashion Week - три дни мода, лукс и красота Sofia Fashion Week - три дни мода, лукс и красота Huawei Watch G 4 и Global Brands на сцената на Sofia Fashion Week AW 23/24 с иновативна модна колаборация
Sofia Fashion Week се завръща през септември 2023 Sofia Fashion Week се завръща през септември 2023 Sofia Fashion Week с 11-то издание в хотел Маринела с нов формат
BgBox shop
BgBox Youth

BgBox Youth

BgBox

BgBox Summer

BgBox Summer

BgBox

BgBox Satin

BgBox Satin

BgBox

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ