Миксирани и подобрени

Коя е най-новата игра в света на модата?

25 October 2018 14:42
Миксирани и подобрени
Миксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрениМиксирани и подобрени
Коя е най-новата игра в света на модата? Да проверите дали можете да определите от кой период са дизайните на Миуча Прада. Последните колекции включват всичко от ранните ѝ минималистични модели от синтетични материали до шикозните ѝ принтове от средата на 90-те. Междувременно Versace няма как да бъде повече Versace, отколкото е в момента. Или Gucci да бъде повече Gucci. Или Chanel… и схващате идеята. Най-познатите модни брандове проучват своите неподражаеми стилове и онези визуални намеци, които определят идентичността им. Бароковото великолепие на екстравагантността на покойния Джани Версаче? Днес то е усъвършенствано от сестра му Донатела, която ни предлага всичко – от драпирани коктейлни тоалети до непромокаеми маратонки. Мигновено разпознаваемото лого   с двойно С на Chanel? Преоткрито завинаги благодарение на въображението на Карл Лагерфелд.

Тези дизайнери и други (като Стефано Габана и Доменико Долче, Антъни Вакарело за Saint Laurent, Карол Лим и Умберто Леон) изпробват и смесват миналото с отличителните белези на настоящето – уличното облекло, манията по логата, флуидността и атлетизма. Свидетели сме на това, което Демна Гвасалия прави с Balenciaga. Архитектурната красота на Кристобал Баленсиага се прояви под формата на обемни и многослойни шуби, които отразяват емблематичните форми на палтата на модната къща от 50-те години.

„Да разгледаме естетиката на Balenciaga в днешния контекст, е много важно предизвикателство, защото въпросът за идентичността на бранда е по-уместен от всякога“, заяви Гвасалия. В крайна сметка живеем във все по-ефимерна епоха и все по-голяма какофония.

Откакто скролвахме в Instagram няколко пъти, откакто сме се събудили (и вниманието ни не беше привлечено от много публикации), необходимостта за дизайнерите да заявят ясно кои са  и за какво се борят, никога не е била по-важна.

Можем да погледнем на случващото се и под друг ъгъл. Това иновативно съчетаване на всичко, което познаваме до момента, и всичко, което обичаме, всъщност е онова, което  правим в ежедневието си. Поставяме хаштагове като #tbt #fbf, но тогава защо дизайнерите трябва да бъдат имунизирани срещу този импулс? „Наистина няма да има бъдеще и дори настояще, ако го няма миналото, от което да се вдъхновяваме“, сподели Стефано Габана. Тогавашната новост в модата е била въпрос на по-малко „невиждано досега“ и повече на „виж нещо познато в нов и неочакван контекст“.

След период, доминиран от невидимостта на нeзабележимите и обикновени дрехи, тази нова ера на „бъди-емблематичен-или-се-прибирай-вкъщи“ е широко приета заради своя разкош, забавна страна и колкото и странно може би ще прозвучи – заради чувството за ценност.

Каква е мъдростта от всичко това? За да получите повече от придобивките на дизайнерите, фокусирайте се върху онова, което изглежда възможно най-подценявано, защото то ще се задържи в света на модата още много дълго време. Но къде е радостта във всичко това? Модата е във вихъра си, когато има емоция. Когато е „фантазията на бягащия от реалността“, както казва Вакарело от Saint Laurent.

Вижте например емблематичен
Цветята и зодиите Цветята и зодиите Коя е точната аранжировка за вас
Мода в кухнята Мода в кухнята Изкуството да подредиш масата със стил
Зодията говори Зодията говори Какви цветове трябва да носим за късмет
Суеверия за дрехите и тяхната сила Суеверия за дрехите и тяхната сила Какво не трябва да обличаме и кои дрехи ни носят късмет
Безупречен грим Безупречен грим Финалният щрих
AVÈNE СЕРИЯ DERMABSOLU
СЕРИЯ DERMABSOLU

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ