Още преди да се появи първия модел на алеята, музиката сама по себе си дава индикация, че дизайнерът е погледнал към Китай или Азия за дозата си вдъхновение. Това е потвърдено и с първата крачка на Мерел Зоет, която открива шоуто. Визиите една след друга вкарват усещането, сякаш императрици и жени с висок ранг показват красотата и нейното влияние.
">
Богато украсени със скъпоценни камъни в кадифе и сатен, или пък ефирно отразената светлина в сатен в комбинация с тюл, силуетите са всякакви - церемониални, романтични и царствени. Виждаме рамаене, ръкави от кимоно, повтарящия се колан във всеки един тоалет, обгръщащи роби, игра с дължините, панделки дори. Бродериите са изключително пищни, но по-абстрактни, отколкото фигуративни, като че ли се превърнали в движение, както и ажурни модели, които биха могли да се намерят на кралските дрехи. Има и няколко рокли, чиито повърхности не показват нито пайети или пък мъниста, в контраст с преобладаващите.
Сааб споделя за колекцията:
„Бях привлечен от богатата култура на Източна Азия, и колкото повече впусках мислите си, толкова повече се гмурках в нея. Изследвах имперските нюанси в колекцията, използвайки щрихи, които остават верни на Maison.” Акцентът на талията се квалифицира като един от тези признаци: този сезон, по-често отвсякога, роклите бяха подсилени в талията с колани, съставени от контурни златни дискове и велур.
В същото време саундтракът се променя между Том Йорк и Рюичи Сакамото, подчертавайки съвременния дух на Изтока и Запада, който по някаква причина се оказва безкрайно съблазнителен в модата, а и извън нея. Освен косата и грима, които изиграха по-карикатурен поглед, тази разкошно изпълнена колекция представя традиционните елементи с артистичното и заслужено уважение.
Текст: Антония Георгиева