Ако има някаква истина в поговорката „Противоположностите се привличат“, сътрудничеството между H&M и дизайнера Giambattista Valli със сигурност е доказателство за това. Обединяването на модния гигант и дизайнера с чувствителност към висшата мода, е отлично притежание на красивите момичета създадено от естетици с категоричен изключителен вкус.
„Наистина това е колаборация, която е по-скоро необичайна“, призна Вали по време на визуализацията на колекцията. Това, което го вълнуваше най-много, беше именно предизвикателството да приеме параметри в противоречие с обичайния си репертоар. Разглеждането на проблемите към приобщаването и многообразието, с партньор от масовия пазар, беше твърде вълнуваща възможност за да се пропусне. След това, разбира се, имаше апел да достигне до по-голяма, по-млада Gen-Z аудитория, с дълги опашки от нетърпеливи клиенти, чакащи пред магазините на H&M, за да грабнат колекцията, веднага щом се появи в магазина. (В България колекцията ще е налична във H&M Витоша 6 и онлайн на 7 ноември 2019 от 10:00 часа)
Шоуто беше представено в Рим сред великолепието на позлатените салони на Палацо Дория Памфил. Рим е бил истински тигел на етносите през вековете, така че е удачен избор за да се подчертае междукултурния, джендър-флуидният характер на неговото възприемане на разказа на колаборацията, "Представих си историята на римско момиче, което след като пътува по света - в Ел Ей, Берлин, Индия, Лондон, където и да е - се връща тук, за да прекара забавен уикенд с тълпата си от талантливи, изкусни приятели", каза Вали. „Това е независима мисловна поза, културна нагласа към свободата, която бих искал да подкрепя“, продължи той. „Днес имаме хора, които строят стени и затварят граници, но по-младите поколения искат да ги съборят и да живеят с културен хоризонт, без препятствия.“, каза Вали.
Като следствие от този подход, колекцията бележи първото влечение на Вали към мъжкото облекло. Обикновено това е момичето, заимствано от гардероба на гаджето си, но „сега става обратното, стилът на Кърт Кобейн“, каза той. Навсякъде е леопардовият принт, една от „маниите на дизайнера“, както той каза, беше изобилно предлаган върху градски палта с фалшиви кожи, сдвоени с тънки панталони и качулки с цип.
Аловерни пайети, блестящи костюми, вдъхновени от Наполеон смокинги със златна бродерии. Тюлът изобилства при момичета в толкова драматични повторения, колкото е възможно повече, очарователно добавена изтънченост от стария свят. Те бяха бляскаво подсилени от мини-розово отворена версия на Кендъл Дженър и асиметрична червена кокос рокля на Витория Церети, която закри шоуто.
Ан-Софи Йохансон, креативният съветник на H&M, похвали „вълшебните рокли и майсторския начин на блясъка на Вали като някои от ключовите съставки на това сътрудничество. „Нашите клиенти ще се радват да станат момиче или момче на Вали“, каза тя. "Знаем, че блясъкът се продава много добре."