Джорджо Армани превърна презентацията си в доста епична поредица от събития. Макар че пресата и известните личности не "полетяха" до екстравагантно място, както в последно време стана обичайно да правят мегабрандовете, той се отнасяше към гостите си с бурно забавление в различните си централи в Милано.
Денят започна с откриването на Accent of Style , изложба от аксесоари, които дизайнерът лично курира в минималистичните пространства на Armani / Silos. Той обхваща впечатляващите 40 години от неговото творчество, от края на 70-те до днес. Докато дрехите на Армани излъчват чувство за мярка и дискретност, аксесоарите (показани не в хронологичен ред, а като визуален континуум, показани с хроматични и стилистични теми) разкриват по-ексцентричната, експерименталната и дори непочтителната страна на дизайнерския подход.
Поводът бележи и старта на първата колекция от бижута на Armani, представена в апартамент в хотел Armani в центъра на Милано. Изящни форми на звезди и цветя бяха рендирани в бели или черни диаманти, черен оникс и бяло или розово злато, в серия колиета, обеци, гривни и пръстени, изглеждащи деликатни и дискретно скъпи.
Основното събитие, разбира се, беше шоуто Pre-Fall, проведено в проектирания от Тадао Андо Armani Teatro, където подписът на дизайнера, огромен и ярко осветен, сякаш плаваше във въздуха. Колекцията, наречена Трансформизъм, предаде свободно настроено отношение. „Става въпрос за жена, която иска да се трансформира, следвайки настроенията и чувствата си“, обясни г-н Армани, който на 85 е също толкова годен и остроумен. „Когато човек се замисли за стила ми, мислят за фини промени и леки корекции. Тук исках да дам повече свобода на жените да бъдат различни. И аз исках още веднъж да играя върху смесването на полове.” Никой не може да отрече на Армани способността за променящата му играта роля в предефинирането на мъжествената / женската динамика и в създаването на модерен моден език, който преди десетилетия постави рамка за днешната естетика на двата пола.
Колекцията беше (не е изненадващо) ода на гащеризона, с якета, предлагани в множество итерации. Мъжки блейзъри бяха омекотени и изрязани толкова спокойно, колкото ризите, или бяха хибридизирани в елегантни бомбери в кадифе с жакард с геометрични шарени. Двойно яке с дебела шевронна плетка беше пристегнато в кръста, докато класическите черни смокинги бяха предложени в съкратени версии за всеки ден, носени със спортни панталони, вдъхновени от 80-те години дълги до глезена.
Вечер беше също толкова изразителен. Елегантна сатенена туника в сребристо сиво и кадифени пижами в ярък нюанс от лак червено имаше мрачна чувственост. Няколко номера на червения килим бяха блестящи, но въпреки че бяха богато бродирани и стилизирани с удоволствие, стройните им силуети излъчваха много арманска склонност към баланс и уравновесеност. Леопардът не може да промени петната си.