„Операта е драма. Много италианска драма.” Така каза Стефано Габана от Долче Габана за колекция Alta Moda от 159 визии, която беше показана на сцената в най-голямата оперна къща в света. Opera е италианско изобретение, на което тези най-италиански дизайнери отдавна се позовават: Не само всяко шоу от 1984 г. започва с интермецото от Cavalleria Rusticana , но и първото им шоу от Alta Moda през 2012 г. е предшествано от изпълнение на Norma. Освен това шоуто им от Alta Moda от януари 2015 г., също шоу в La Scala, изследва историята на тази необикновена сграда.
Днес обаче, поканени от художествения ръководител на La Scala Александър Перейра, дизайнерите се вкопаха по-дълбоко в художествената форма от всякога досега, като проектираха костюми на Alta Moda за 12 от най-известните опери в канона. Този висок орден се състоеше от два Белини ( Капулетите и Монтегите , Норма ), един Росини ( Севилският бръснар ), пет Вердис ( Аида, Ла Травиата, Атила, Риголето, Дон Карлос ), три Пучини ( Тоска, Мадам Пеперуда) , Турандот ) и техните отиди до Маскани ( Cavalleria Rusticana ).
От оперите, които избраха да включат, Габана каза: „Ние ги познавахме всички преди, но може би по по-повърхностен начин. Но докато ги изучавахме отблизо, започнахме да разбираме драмата в музиката и как тя може да бъде преведена в движението на тъканта.” Доменико Долче добави: „Работа с тази музика е много опасна в известен смисъл, защото дава него едно усещане, а аз друго усещане. Това създава емоция по различен начин за всички.“ За близо 300 клиенти на Alta Moda, които наблюдават от огромната дъга от кадифени лоджии, дървени ламперии, които са изправени пред сцената на La Scala, това шоу също създаде изумителен избор.
В Tosca , отварящата се продукция, имаше стая, пълна с червено перо от злато с яка, направена в чест на създателя на ролята Харикла Даркла и серия от поддържащи визии, които бяха драматични реализации на римската постановка на операта на Наполеон от епохата. Злобният барон Скарпия носеше богато брокиран червен костюм от жаба и златна перука, докато неговият спокоен Сполета бе с едва по-малко разкошен костюм и дръзки набрани мустаци. Не по-малко от три версии на самата Флория Тоска носеше алени рокли с все по-голям темп и обем.
Фантастичното трагично заплитане на древен Египет и Етиопия, която е Аида. Обгърнат от хор от церемониално омразени главни герои, обречената принцеса беше показана в халат с крило, облечена във вълни от шипована златиста кожа, обградена с козина в ръкавите, изобразяваща вътрешността на Ла Скала. След това през съвременния - т.е. средата на 19 век - Париж за Ла Травиата , в който Виолета Валери се разхождаше по булеварда в огромна рокля с рокля от слонова кост, обшита с ивици от синя коприна и бродирана с бодилчета в златна нишка и изрязана камъни в изумруд. Напред, след това, към Верона, мястото на адаптацията на Белини на коронясаната романтична трагедия на Шекспир, където Жулиета, привързана в мечтаната шифоново въоръжена средновековна среща, се срещна с прерафаелитна рокля от дантела от слонова кост, докато Ромео деликатно се спускаше по подиума в златна корона, брокатен памук , облечени черни панталони и ботуши с кристали.
Заключителната опера Дон Карлос беше, каза Доменико Долче, негова любима (Габана избра Cavalleria Rusticana ). Гмуркане със зловещи инквизитори, папа, испанската инфанта, поразена от любовта, неговата френска принцеса и свитата им с рокли с херувими, облечени в Рафаел - която включваше облечени в Alta Moda деца - завърши с Филип II от Испания в лилаво с ръб мантия, която се влачи на няколко метра зад носителя си.
Преди да се разкрие първата визия, Долче с лекота определи този проект на Alta Moda като "невъзможна мечта". Днешната вноска отново е представена за това описание с колекция от огромна амбиция, майсторски занаятчийски произведения, без спестени измислици и пълна отдаденост на реализацията фантазиите на тези дизайнери от името на тяхната аудитория на омагьосани милионери.