Cruise 2021 шоуто на Dior, което първоначално беше планирано за месец май, се състоя на 22 юли в Piazza del Duomo в Лече, Италия. Сред присъстващите били група приятели и близки на марката, а останалата част от света беше поканена да гледа ревюто онлайн.
Решението събитието да се проведе е лично, близко до сърцето на Мария Грация Кюри. Тя трансформира модното ревю в културно преживяване, което празнува не само модата, но и музиката, изкуството, традициите и чувството за общност. Резултатът е шоу, което предизвика чувства на радост, носталгия и топлина – със сигурност неща, от които се нуждаем в тези несигурни времена.
Модната къща си сътрудничи с няколко талантливи занаятчии и местни художници, за да представят колекцията като шампион на занаятчиите в региона. За осветлението разчитали на скулптурите на Маринела Сенаторе – Luminarie, а част от тях са възпроизведени като принтове в колекцията. Хореографията на катарзисния танц, изпълнен от La Notte della Taranta Foundation, е дело на Шарън Ейл, под звуците на музиката на Паоло Буонвино.
Може би най-впечатляващата част от Dior Cruise 2021 е фактът, че се проведе въпреки застоят, наложен от COVID-19. Усилията на местните, майсторството, създадено по време на социална изолация, придаде на колекцията уникална привлекателност.
В почит към местните мотото на работилниците в Constantine Foundation е Amando e Cantando, което се превежда като „Обичане и пеене“.
Колекцията може да се опише с две думи – елегантност и благоприличие. Художникът Пиетро Руфо представи поле със съзвездие от житни снопове, който предизвика летен пейзаж върху свежа интерпретация на емблематичната рокля на Miss Dior от 1949 г. Природата оживява върху ризи и къси панталони, а роклите имат детайли като цветя и пеперуди. По тях ще забележите и Tombolo – ценна традиционна бродерия, дело на Марилена Спараши. Това са емблеми на богатото наследство на Пулия.
Пандемията принуди марките да преосмислят събитията си, свързани със Седмица на модата. Въпреки това изпълнителният директор на Christian Dior Пиетро Бакари държи на модни ревюта като Cruise шоуто. „Хората трябва да правят най-доброто за своите брандове, но Dior е жив от 1946 г. от искрата енергия, която получава от модните ревюта. Това е нашето ДНК; това е нашият бизнес“, заяви той пред медиите.