Всичко започна, когато новият творчески директор на Givenchy Матю М. Уилямс показа новата визия за луксозната марка чрез няколко кадъра. Първата му рекламна кампания на дебютната му колекция SS21 беше заснета от Ник Найт. Особеното при нея беше, че дрехите не са снимани в тяхната цялост, а се акцентира върху забележителни катинари и вериги. Привърженик на металните елементи по облеклата той сподели: „Катинарите са символ на любовта и свързаността. Начинът, по който са закачени на моста Pont des Arts в Париж, където влюбените ги заключват по решетката на моста и след това изхвърлят ключа в Сена.“ След тази препратка Уилямс допълни, че катинарите са символ на неговия „ангажимент към Givenchy“.
Катинарите, които могат да се закачат на дамските чанти, да се превръщат в бижута или да се използват за обличане на дрехи, са аксесоар за аксесоарите ви. Звучи объркващо, но ще разберете какво имаме предвид. Като всяка луксозна модна къща Givenchy обръща специално внимание на детайлите – в случая на аксесоарите. Уилямс посегна върху съществуващи успешни модели, като например дамската чанта Antigona, и ни представи напълно нови стилове. След това видяхме и „аксесоарите за Instagram“ – мегаверижните бижута, висящи колани и катинари, затварящи якетата.
Уилямс се обзалага, че когато видите катинар и в съзнанието ви веднага ще изниква мисълта Givenchy! Като нов тип лого. И не може да отречете, че идеята не е никак лоша, като се вземем под внимание, че логото на Givenchy не носи същата тежест като конкуретните на Chanel, Dior и D&G. Не притежават дори инициала G... точно така, той принадлежи на Gucci. Всичко това изправя Матю М. Уилямс и Givenchy пред предизвикателство. Визиите на бранда никога не са били ясно дефинирани, както при някои от конкурентните марки в индустрията. Александър Маккуин, който е работил за модната къща през 90-те, споделил: „Не смятам, че си струва къщата да бъда отворена, ако няма отличаващ се стил, като например якето на Chanel или роммантиката на Dior, която може да бъде вечно експлоатирана.“
С други думи, Уилямс има неизчерпаеми източници за вдъхновение. Той смята, че с пристигането си в къща, която има толкова богата история, трябва отново да интерпретира всичко отличаващо Givenchy, но по свой собствен начин. Предполагаме, че след като разгледате колекцията, в съзнанието ви ще се запечата образа на катинар. И е факт, че успехът не идва за една нощ, но новият творчески директор трябва да започне от някъде. От малък детайл, който чрез постоянство и отговорност да превърне в градивен елемент. От катинара Givenchy може да расте нагоре.
Фото: Instagram/@ givenchyofficial